Het agency businessmodel staat op knappen
Het agency businessmodel staat op knappen.
Want als AI straks 80% van je werk doet, hoe rechtvaardig je dan nog je tarief?
Ga je dan € 250 per uur rekenen voor iemand die je AI’s aanstuurt?
Of € 0,15 per pixel of per regel code?
Ik denk het niet…
In deze video leg ik drie dingen bloot over het veranderende businessmodel die je als bureau nu móét snappen:
1. De input (uren) is straks niet meer de basis voor je pricing.
2. Output (waarde) wordt de enige echte maatstaf.
3. De KPI-aansturing van je operatie verandert fundamenteel.
Deze punten kun jij gebruiken in de gesprekken die je hierover moet voeren, met klanten, je team en andere stakeholders.
Daarin is ‘eenvoud’ essentieel.
Want in alle complexiteit die op ons af komt wil je dat iedereen écht snapt wat de fundamentele veranderingen zijn.
Ik heb daar uiteraard ook zo mijn gedachten over. Want ik zie het als mijn verantwoordelijkheid om hier het voortouw in te nemen.
Wil je hierover met me sparren, stuur me gerust een DM!
Regelmatig deel ik inzichten overĀ de magieĀ achter jeĀ cijfers en kpi's.
Wil je een update bij een nieuwe post? Meld je dan even aan.